Norrkoping vann med 2-0 mot HIF på söndagen. HIF-managern Stevie Grieve tycker att laget förtjänade inte att förlora.

Vad hände under matchen?

HIF förlorade hemma mot IFK Norrköping på söndagen. Efter en mållös första halvlek gjorde gästerna två mål i den andra. Grieve inleder sin matchanalys med en känga åt domarinsatsen. - Det var en tajt match. I första halvlek spelade ett lag rugby och ett lag basket.

Varför förlorade HIF?

I första halvlek var domarnivån ”ridiculous”. Det var så många vårdslösa tacklingar, säger han och räknar upp några situationer som han anser borde inneburit rött kort för Norrköping. - Besluten förändrade matchen. I första halvlek hade vi bra positioner, bra situationer.

Vad händer nu?

Nu väntar ett landslagsuppehåll. Nästa HIF-match är derbyt mot BoIS torsdagen den 11 juni. - En del spelare får några dagar off nu. Inte alla. Vi kommer att använda uppehållet för att få några spelare tillbaka, säger HIF-managern, som i dagens match saknade åtta skadade spelare. | Spelare | Skada | Återkomst | | --- | --- | --- | | Ture Görefält | Skadad | Okänd | | Marcus Gudmann | Skadad | Okänd | | Alexander Fesshaie | Skadad | Okänd | | Demba N’Diaye | Skadad | Okänd |